Visuel identitet, corporate identity,

virksomheds ID.

Ja, du bestemmer selv hvad du vil kalde det.

Stor eller lille virksomhed – det er ligemeget, en visuel identitet er vigtig for enhver virksomhed der vil fremstå professionel og troværdig. R Stjerne har mange års erfaring med udvikling af visuel identitet, så I kan trygt lægge opgaven med jeres nye design i mine hænder.

Visuel identitet er et samlet visuelt billede af en virksomheds design ­elementer; logo, typografier, farver, supergrafik, billeder/foto mv. Det giver et sammenhængende billede af, hvordan en virksomhed kommer til at fremstå professionelt og gennemført, så du kan differentiere dig fra dine konkurrenter. Med den rette identitet, benyttes de virkemidler der skal til for at skabe opmærksomhed hos din kundetype.

Når der skal udarbejdes en visuel identitet, arbejder R Stjerne ud fra Emotionelle Kundetyper® metoden. Det sikrer et stærkt fundamentet, der er med til at skabe vækst og loyale kunder.

Hos R Stjerne får du:

 

  • Designløsninger i høj kvalitet
  • Personlig sparring og rådgivning
  • Design og markedsføring målrettet din målgruppe
  • Over 10 års erhvervserfaring, internt og eksternt i virksomheder
  • Certificeret i Emotionelle Kundetyper®, Socialmedie manager, Google certificeret manager og Grafisk design teknolog.
  • Trykt materiale hos Nordjyske trykkerier
LOGO

Et godt logo skaber genkendelse og udtrykker din virksomheds historie, og identitet i et enkelt grafisk element.

Logoet skal understøtte virksomhedens visioner og være enkelt og troværdigt, da det i mange tilfælde er det første, dine kunder ser. Jeg vælger farver, fonte og grafiske elementer meget nøje, hver gang jeg skaber et design til et nyt logo.

Logoet kan vises i farver, sort / hvid og negativ.

DESIGN MANUAL

En designmanual vejleder i brugen af design og identitet.
Din designmanual fungerer som bruger manual for din visuelle identitet.
Designmanualen beskriver i detaljer, hvordan logo, typografi, farver, billeder/foto m.m. anvendes. Herved sikrer du, at din visuelle identitet altid er ensartet på tværs af din markedsføring.
R Stjerne har stor erfaring i at udvikle gennemarbejdede designløsninger i høj kvalitet, samt anvendelige designmanualer til visuelle identiteter.

TYPOGRAFI

For at få det mest optimale ud af en ny visuel identitet, er det vigtigt at være konsekvent. Det gælder også når det kommer til typografi.

Jeg finder en eller flere typografier som bruges i den grafiske kommunikation og viser hvordan typografien bruges. Typografierne bruges konsekvent, og sammen med de andre grafikelementer udgør det en sammenhængende kommunikation.

FARVER

Når der arbejdes med visuel identitet angiver jeg primære identitetsbærende farver. Herudover introduceres en række sekundære farver, der kan bruges til at gøre den grafiske kommunikation mere levende. Farverne kan også bruges i et større spektrum, såsom i indretning, infografik og påklædning.

FOTO STIL

Foto er en vigtig del af en visuel identitet, og alt efter kundetype er der enkelte virkemidler der skal tages højde for. Farver, former, toner og motiver. R Stjerne er behjælpelig med at finde frem til de rigtig fotos, eller til den helt rigtige fotograf.

EMOTIONELLE KUNDETYPER

Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode

Metoden opdeler kunder i fire segmenter. Når kunder køber er kun 10 % af beslutningen taget ud fra en bevidst beslutning. Forskning viser at de resterende 90% er taget ud fra en ubevidste beslutning. Emotionelle kundetyper metoden arbejder ud fra 4 grundlæggende segmenter med hver deres responssystemer, som fremkaldes i en købsproces. Fundamentet for at kunne sælge mere og få flere loyale kunder er derfor, at forså hvilket responssystem, der aktiveres når en kunden køber.

R-Stjerne Visuel Kommunikation

 

Grafisk design

Kappelhavevej 9

9300 Sæby

 

T: 2182 9972

M: rikke@r-stjerne.dk

C: 37578983

W: r-stjerne.dk

Privatlivspolitik

Forretningsbetingelser webshop

So Me

 

Følg R Stjerne

 

Følg mig, ideer, tanker og arbejde.

 

 

Den kunstneriske R Stjerne