Visuel identitet, corporate identity,

virksomheds ID.

Ja, du bestemmer selv hvad du vil kalde det.

 

Stor eller lille virksomhed – det er ligemeget, en visuel identitet er vigtig for enhver virksomhed der vil fremstå professionelt og skille sig ud. Jeg har mange års erfaring med udvikling af visuel identitet, så I kan trygt lægge opgaven med jeres nye design i mine hænder.

Visuel identitet er et samlet visuelt billede af en virksomheds design ­elementer; logo, typografier, farver, supergrafik, billeder/foto mv. Det giver et sammenhængende billede af hvordan en virksomhed kommer til at fremstå professionelt og gennemført, så du kan differentiere dig fra dine konkurrenter. Med den rette identitet, benyttes de virkemidler der skal til for at skabe opmærksomhed hos din målgruppe.

LOGO

Et godt logo skaber genkendelse og udtrykker din virksomheds historie og identitet i et enkelt grafisk element.

Logoet skal understøtte forretningens visioner og være æstetisk lækkert at se på, da det i mange tilfælde er det første, dine kunder ser. Jeg vælger farver, fonte og visuelle elementer meget nøje hver gang jeg skaber et design til et nyt logo. Så det hver gang kendetegner virksomheden.

Logoet vises i farver, sort / hvid og negativ.

DESIGN MANUAL

En designmanual vejleder i brugen af design og identitet.
Din designmanual fungerer som guideline for din visuelle identitet.
Designmanualen beskriver i detaljer, hvordan logo, typografi, farver, billeder/foto m.m. anvendes. Herved sikrer du, at din visuelle identitet altid er ensartet på tværs af din kommunikation.
R Stjerne har stor erfaring i at udvikle gennemarbejdede og anvendelige designmanualer til visuelle identiteter.

TYPOGRAFI

For at få det mest optimale ud af en ny visuel identitet, er det vigtigt at være konsekvent. Det gælder også når det kommer til typografi.

Jeg finder en eller flere typografier som bruges i den grafiske kommunikation. Viser hvordan typografien bruges. Skrifterne bruges konsekvent og sammen med de andre grafikelementer skaber det en sammenhængende kommunikation.

FARVER

Jeg angiver de primære, identitetsbærende farver. Og arbejder med muligheden for at introducere en række sekundære farver, der kan bruges til at gøre den grafiske kommunikation mere levende. Farverne kan også bruges i et større spektrum, som indretning og påklædning.

FOTO STIL

En visuel identitet vil også ligge op til en bestemt foto eller billed stil. Om det er sort/hvid, tonet i en bestemt farve eller om det er med udtoning mv.

R-Stjerne Visuel Kommunikation

 

Reklamebureau

Kappelhavevej 9

9300 Sæby

 

T: 2182 9972

M: rikke@r-stjerne.dk

C: 37578983

W: r-stjerne.dk

Privatlivspolitik

Forretningsbetingelser webshop

So Me

 

Følg R Stjerne

 

Følg mig, ideer, tanker og arbejde.

 

 

Den kunstneriske R Stjerne